Sayfalar

26 Temmuz 2010 Pazartesi

Sensizliği dinlemek...


Yağmurla birlikte dökülüyor kelimeler. Sessiz bir oyunun içinde suskun bir rol biçmişim kendime, ben ağlıyorum gözyaşlarım anlatıyor belirsiz hislerimi. Cama vuran her damla dışa vuruyor sessiz çığlıklarımı. İyi demlenmiş bir çayın o siyah renginde solmuş hislerim, beyaz zemine zıt o solgun gölgem dolaşırken boş odamda, karışıyor toprak kokusuna acıtıyor havanın tadını,biraz keder biraz yorgunluk...Geçmişim gölge gölge akıyor yorgun kanatlarımdan ,naif simam aynada şimdiden ölümü bekleyen , gençlik anılarını tebessümle anlatan anneannem...Bu suskunluk çaresizlikten mi yoksa yağmurun ağaç yapraklarına ,çatılara,kaldırımlara vuruşu ,öbek öbek akışı daha mı vurgulu bir ses yüreğimin derinliklerinden gelenden , ya da belki yokuş aşağı akan sular daha etkili ifademe yetersiz kalan o dar kelimelerimden bilemiyorum.Aksın istiyorum beklide yüreğimdeki tozu çamuru süpürerek,alsın yaşadığım o korkunç anı silip götürsün tek bir karanlık anıya dahi yeri olmayan,yağmurun bir kırık kaldırım arasına birikmeşi gibi buharlaşmayı bekleyen dolu hafizamdan… Hava kapalı öylece oturuyorum... Bulutlardan öykü yaratsam diyorum, loş bir ışık ağırlaştırıyor içimdeki yalnızlığı, sadece kafamı kaldırabiliyorum… Gök gürlüyor ardından senle dolu anılarımı flaşlayan fotoğraf makinesi şimşekler… Bir hıçkırık seli daha ,asıl yağmur içime yağıyor… biliyorum bu yağmurların geceye hazırlanan şehre yaptıkları bana dokunuyor. Kimseye bahsetmemeye yeminli düşüncelerimi ıslatıyor. Ne varsa olan biten haykırmak gelsede içimden, dindirmek istesemde şu kimsesiz sızıları kelimeler dilimin altında kalıyor ,bir müddet orda duruyor sonra derin bir nefesle geri yutuyorum değersiz cümlelerimi…En çok bu zamanlar aklıma düşer sensizlik ben düşerim yağmurla birlikte bu şehre. Bugüne kadar hep yağmur dinledi beni,belki bu suskun rol bu yüzden... artık ben dinliyorum şehrin tüm sırlarını cama vuran her damlanın anlattığı hikayelerde... Şimdi şemsiyesiz dolaşacağım bu şehirde,üzerimde yazdan kalma ince kıyafetler, en derinimden dinleyeceğim yağmurun bana anlattıklarını, kendi sesimi dinler gibi bir şarkı dinler gibi sessizliği ve seni dinler gibi yağmura karışacağım...
Güzin GÜZEY



''...Hasretime yağmur yağıyor
Gözlerime yağmur yağıyor
Ayrılığa yağmur yağıyor
Yanan kalbime yağmur yağıyor...''

Abdulhamit Güllük

Hiç yorum yok: